top of page

Kundresan.

Hur går det till när man köper ett hus?

1. Möte med oss

Vi tar ett första möte för att berätta mer om våra hus och alla detaljer.

2. Val av husmodell

Vi går igenom specifika önskemål och beslutar om detaljer.

3. Offert

Du får en offert från byggfirman i ditt område.

4. Möt byggfirman

Tillsammans med oss får du träffa byggfirman och gå igenom offerten och prata om specifika 

önskemål om upplägg.

5. Avtal

Du skriver avtal med byggfirman.

6. Bygglov

Bygglovshandlingar upprättas av Ekoverken och skickas in tillsammans med din ansökan.

7. Tekniskt samråd

Ekoverken och byggfirma medverkar på tekniskt samråd med kommunen. 

8. Byggstart!

Besked om byggstart och bygget av ditt hus kan börja. 

9. Support

Ekoverken är med som stöd i hela bygg-

processen.

10. Inflyttning!

Slutbesked från kommunen. Du kan nu flytta in i ditt Ekoverkenhus!

Ekoverkens hus är framtagna som typhus men möjligheten finns att tillsammans med oss göra ändringar i både planlösningar och materialval.

 

Vi vill göra det så tillgängligt och enkelt som möjligt för dig att välja ett ekologiskt hållbart hem och erbjuder därför ett färdigt koncept. Är du dock typen som hellre vill engagera dig i alla val och kanske till och med bygga lite själv kan processen anpassas till just dina önskemål. Tillsammans med byggfirman och Ekoverken bestämmer vi hur upplägget blir bäst för just dig. Det är många detaljer som ska bestämmas och väljas i ett hus där vi hjälper dig genom hela processen. 

Du som husköpare skriver ett avtal med byggfirman där ni kommit överens om hur upplägget skall vara. Det är alltid under en totalentrepenadsform. Betalningen från dig som husköpare till byggfirman sker uppdelat på förutbestämda datum eller vid vissa uppnådda och färdigbyggda byggnadsmoment. Ekoverken är en underentreprenör till byggfirman.

bottom of page